6 november 2015

Gelukkig nieuw haar


Als je haar maar goed zit. Je kent het allemaal je moet weer is naar de kapper. Alleen je hebt geen zit om te gaan en je blijft het uitstellen. Ja dit doe ik. En het maakt me absoluut niet gelukkig. Dus daarom besluit ik om nu naar de kapper te gaan.

Op dit moment zijn mijn haren echt rampzalig. Het voelt heel erg zwaar aan en elke dag heb ik mega grote klitten. Heel irritant. Omdat mijn haren nu heel zwaar zijn krijg ik ook veel sneller hoofdpijn. Ook ziet het er op dit moment niet zo erg mooi uit. Ik heb veel gespleten haarpunten en ik heb een klein beetje uitgroei.

Ik ben naar de Y! Worldwide Salons in Oss geweest. Deze kapper zit midden in het centrum van Oss. Hij valt alleen niet zo erg op. Hij zit een beetje verscholen tussen de winkels. Mij was hij een tijdje geleden wel opgevallen. En ik vond het er heel leuk uit zien. De kapperszaak is vooral ingericht met de kleur zwart. Dit maakt het gelijk heel erg strak en netjes. Ze hebben veel plaatsen in de kapsalon ongeveer 8. Omdat het nog heel vroeg was zat er nog niemand binnen en was ik de enigste persoon in de kapsalon. Alleen toen ik van de week belde of er nog plek was voor de middag zat het helemaal vol. Dus bellen voor een afspraak is wel heel handig.
Ik werd heel netjes onthaald door de medewerkster. Ze was net afgestudeerd aan de kappersopleiding. Wat ik heel leuk vind om te horen. Het is fijn om dan te zien dat deze afgestudeerde mensen gelukkig nog aan een baan kunnen komen. Het hele bezoek was mij heel goed bevallen. Het enigste wat ik erg jammer vond was dat ik geen drinken kreeg terwijl ze het gevraagd had. En ik netjes antwoord had gegeven. Alleen om daar een probleem van te maken. Dat hoeft nu ook weer niet.
Wat ben ik blij met mijn haar. Het voelt gelijk al een stuk lichter. In het begin moest ik wel even wennen dat ik iets minder volume had. En ineens werd mijn haar stijl genoemd. De kapster heeft mijn haar geknipt in laagjes die mooi op elkaar overlopen. Zelf vind ik dit ook veel fijner omdat ik al aan het twijfelen was of ik nu laagjes wilde of gewoon gelijk. Toen kwam de kapster met het idee om de laagjes minder op te laten vallen.
Nu voel ik me ook alweer een stuk gelukkiger met mijn haar. En dat betekend ook dat ik een stapje weer omhoog ben gegaan in mijn geluk. Dit maakt me weer blij, ik voel me weer Fris en fruitig.

Ik ben nu ook gaan twijfelen of ik mijn haar nu wel of niet bruin ga verven. Ik ben namelijk echt heel erg bang dat het straks niet goed zal vallen. Twijfels, twijfels, twijfels en ik ben nu al blij met mijn haar. Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen.

Wat zouden jullie doen? Je haren bruin verven of zo laten?

Veel liefs,
Maxine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten